zaterdag 15 augustus 2009

September

Héhé, dat was een korte vakantie ! Maar ik ben terug, ik ben uitgerust en heb de batterijen opgeladen!

In juli had iedereen het over de crisis, en hoe die nog zwaarder zou toeslaan in september.
Tijdens mijn vakantie hou ik me meestal nogal op afstand van kranten en nieuws (2 weken zonder Radio 1, de Ochtend, dat is afkicken!), maar de paar dingen die ik hoorde en las, waren wel gematigd positief.

Vanaf morgen-maandag ga ik weer aan het werk, en ik vraag me af wat er zal gebeuren. Of we de voorspelde terugslag krijgen, of niet?
Bij Retec staan we vanaf mid augustus voor nog meer nieuwe uitdagingen. De voorbije maanden hebben we onze ganse organisatie onder de loep genomen, verbeterpunten gezocht, gevonden en aangepast. Vanaf nu gaan we al die zaken ook echt doorvoeren. Van nieuwe pc's over extern netwerk, over nieuwe offertes en huisstijl, tot verkoopstrategie en jaarplanning.

Ik ben me er zeer van bewust dat dit voor ons team geen makkelijke opdracht wordt. Wie al jarenlang volgens een bepaalde methode werkt, vindt verandering niet altijd even makkelijk. Toch ben ik ervan overtuigd dat we samen die grote stap vooruit kunnen zetten om verder te groeien.

Maar ik vraag me af wat de economie zal doen. Of het weer drukker wordt, of echt nog slechter moet gaan... Het is afwachten en hopen op het beste!

Ons motto voor het crisisjaar was, is en blijft : van citroenen limonade maken. Proberen vooruit te denken, te investeren in nieuwe mensen, opleiding en betere middelen, wetend dat er een eind komt aan de crisis, en dat we dan in onze markt als eerste én als beste uit de startblokken vertrekken.

Als je't mij vraagt ... mag dat al vanaf september! Wij zijn er klaar voor!