maandag 31 januari 2011

Can one change the world in 140 characters


Sinds ik Twitter ontdekt heb, gaat weer een nieuwe wereld voor me open. Ik ben altijd een late adopter. Ik dacht dat Facebook wel voorbij zou gaan zonder mij, dat het iets was voor mijn kids... Kids only. Wat een vergissing !
Twitter zou dan al zéker aan mij voorbijgaan .... Hoewel, .... wat blijkt na een paar weken Twitteren ? ... Wat een wereld ligt hier voor het rapen ! Zoveel informatie, zoveel input, zoveel inzichten. Ik ben er ook wég van. 
Of Twitter de wereld kan veranderen - dat weet ik niet. Maar ik ben zeker dat het opnieuw onze communicatie opnieuw verandert en versnelt, dat het mensen dichter bij elkaar brengt, ook al is het virtueel. 
En als ondernemer denk ik dan ...mensen, klanten, ... it's a small step.

Eén van de mensen die ik volg op Twitter is Guillaume van der Stichelen, één van de oprichters van het befaamde communicatiebureau Duval Guillaume. Prachtig werk leveren die mannen en vrouwen.
Vandaag postte hij via zijn "Heldenmerk" en blog de mooie Quirit Cartoon (King of Cartoons!)... met een wijze vraag erbij..... Ook ik stuur ze graag onbeantwoord de wereld in

"Now, the question whether social media can change the face of the world, I leave up to other blogs. Here I just wonder: some brands behave like dictators, some are charismatic leaders. At the end of the day, who do you think will win?"