dinsdag 25 januari 2011

Social Media

Social Media. We kunnen er als bedrijf niet meer om heen. Gelukkig maar. Het is fun, dicht bij onze klanten, volop in de wereld. 
Virtueel of niet, voor mij maakt het niet zo veel meer uit. Nu ik zelf al een tijdje Facebook adept ben, is het mij allemaal duidelijker geworden waarover het gaat.

Twitter, Facebook, bloggen, Linked In, .... er valt veel te beleven op het wereldwijde web. Heerlijk !
In de toekomst wil ik wat meer artikels posten over die dingen - ik ben er de laatste tijd veel mee bezig, maar zit nog volop in de leer-fase. Vooral het twitteren valt me nog moeilijk ;-)

 
Als verantwoordelijke voor een KMO'tje in een puur technische sector is het allemaal wat de ver-van-mijn-bed-show. Toch kreeg ik op onze vakbeurs in het najaar complimenten op onze stickers die onze bezoekers uitnodigen naar onze Linked In groep en Facebook pagina.We waren toen nog de eerste, en ik betwijfel of dat op onze volgende beurs in maart ook nog zo zal zijn.

Waarom Retec gelooft in een facebookpagina ? Omdat we er onze toekomstige klanten en medewerkers mee bereiken. Omdat we content willen hebben. Omdat we er links kunnen delen. Omdat het voor een beetje samenhorigheid bij het team zorgt, en ons in contact houdt met onze fabrikanten. Omdat het leuk en luchtig is. Een beetje weg van de ernst van onze sector. We zijn niet minder vakspecialist als we ook eens iets persoonlijks op het net gooien.



Nu ik mijn eigen blog herlees, kan ik nauwelijks geloven dat de grootste revelatie die ik vorig jaar had - The Conversation manager, niet beschreven staat op deze blog. Ongelooflijk is dat. 

Dus, beste lezer, hou u vast. U mag van mij een pak artikels verwachten over dit fantastisch boek van de al even indrukwekkende Steven Van Belleghem. De man schudde me vorig jaar wakker met zijn "u heeft 48 uur". Ik heb er iets mee gedaan - maar daarover meer  in mijn volgende post !

Ondertussen .... hoop ik dat u vriend wordt van onze Retec pagina of u aansluit bij onze Linked In groep.