vrijdag 5 februari 2010

MAC :-)

Ja, lieve lezers, ... ik heb een nieuwe computer gekocht. Dat kan een mens toch gelukkig maken. Om 13 uur de doos open doen, en om 13.15 achter je scherm zitten en surfen, online zijn, je mailbox geïnstalleerd, je favoriete CD al ingevoerd.

Ik had getwijfeld.
De eerste 15 jaar uit mijn carrière heb ik enkel met Mac gewerkt. Onze eerste was een Macintosh IIsi, ik herinner me het goed. Frank en ik, als jonge starters met onze eerste computer. We hadden een week vakantie gepland voor het bedrijf. De computer werd de dag voor die vakantie geleverd. Die ganse week stonden we vroeg op en gingen we laat slapen om zo veel mogelijk voor die magische computer te zitten.
Ach, nostalgie ! ;-)
Dat was nog voor het internet of zelfs kleurenschermen !
We groeiden en dat deden onze computers ook. Ik herinner me de komst van de eerste prachtige iMac, een wondermachine,vonden we dat toen.
En zo ging het steeds verder.

Toen ik vijf jaar geleden een andere koers koos, moest ik voor het eerst op pc werken. Ik wende er snel aan dat de knopjes aan de verkeerde kant zaten, en dat je om de computer uit te zetten naar de start knop moest gaan (vreemd toch?). Ik leerde leven met virusscanners en moeilijke configuraties om draadloos te surfen. En ook office kreeg ik onder de knie.
Maar thuis keerde ik altijd weer naar mijn eigen iBook. Een ontspanning als het ware.

Op vijf jaar leert een mens veel. Ook de pc begon goed in de hand te liggen en de klik van werk naar thuis werd steeds moeilijker.
Een maand geleden besefte ik dat het tijd werd voor een nieuwe thuiscomputer en begon de twijfel toe te slaan.
De kinderen moeten voor school alles op pc doen. Ik werk intussen sneller op pc dan op mac. PC is een pak goedkoper. Een mens somt wat argumenten op bij zo'n beslissing.

Eén bezoek aan de Switch site deed de knop meteen omslaan.
Argumenten genoeg om de prachtige iMac 21,5 inch scherm 1Tb te kopen ;-)
Nu ik hem heb .... weet ik voor de volle 100% dat alleen deze beslissing de juiste was.

Er is één nadeel met deze nieuwe computer.
Ik zit weer vele uren achter het scherm ;-)