zondag 5 juli 2009

Linked In

Een volledige maand heb ik geen tijd gemaakt voor deze blog.
De reden daarvoor is ondubbelzinnig, en wil ik gerust met u delen : ik heb mijn goeie vriend Mark teruggevonden, mijn oude engelse" pen pal", die ik een jaar of 8 geleden uit het oog verloor.

We leerden elkaar meer dan 25 jaar geleden (jaja) kennen op de dijk van Zeebrugge, en wisselden toen adressen uit. We schreven wekelijks zeker 10 velletjes "airmail papier" vol, en besteedden al ons zakgeld aan postzegels.

We hebben elkaar teruggevonden - u raadt het al- dankzij het wondere internet. Linked In, niet FaceBook. Toen ik een jaar of twee geleden mijn Linked In profiel aanmaakte, was Mark ook de eerste naar wie ik op zoek ging. Het is pas een maand of 2, 3 geleden dat ik hem ook echt kon bereiken, en sindsdien schrijven we nagenoeg dagelijks om de schade van 8 jaar schrijf-pauze goed te maken.
Linked In is een professionele "sociale" netwerksite. Hoewel je een aantal persoonlijke vrienden tussen je contacten staan hebt, verzamel je voornamelijk je professionele contacten via dit netwerk.
Sommige mensen doen er niet aan mee, maar voor anderen werkt het, of werkt het zelfs goed.
Je kan niet alleen verbinden met zoveel mensen, je kan je ook lid maken van verschillende subgroepen en daar interessante discussies volgen. Je kan tips vragen bij mensen uit je netwerk, of een vacature posten. Ik probeer er in elk geval iets te doen, en het heeft me -naast het terugvinden van Mark- al heel wat opgeleverd.


Bent u ook op zoek naar een groter professioneel netwerk? Wil u een professionele boodschap de wereld in sturen? Wil je professioneel advies vragen aan mensen uit je netwerk? Waar wacht je nog op? Linkedin.com !